fjrigjwwe9r0haber:baslik_de
Berlin'de Antalya Domatesine Yoğun İlgi

fjrigjwwe9r0haber:haber_de

“Product of Antalya” Projesi Berlin’de Görücüye Çıktı

 

 

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Çetin Osman Budak, Antalya domatesini markalaştırmak için hayata geçirilen “Product of Antalya (Antalya’nın Ürünü): Domates” projesinin meyve ve sebze sektöründe Avrupa’nın en büyük fuarı olan Fruit Logistica’da tanıtıldığını ve yoğun ilgi gördüğünü kaydetti.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından hazırlanan “Product of Antalya: Domates” projesinin, bu yıl 140ülkeden 60.000 'den fazla ticari ziyaretçi ve 84 ülkeden 2.600'den fazla katılımcıya ev sahipliği yapan Berlin Fruit Lojistica fuarında yoğun ilgi gördüğünü kaydeden ATSO Başkanı Çetin Osman Budak projeye ve katılım sağlanan fuara ilişkin açıklamasında şunları kaydetti:

 “Product of Antalya: Domates” projesi fikri ilk olarak Antalya tarımının sorunlarını tek çatı altında ele almak ve çözümler üretmek üzere kurulan Tarım Konseyi İcra Kurulu toplantısında ortaya çıktı. “Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı’ndan da aldığımız destekle hayata geçirdiğimiz bu projede asıl amacımız Antalya’da üretilen ürünleri “Antalya” markasının gücünden de yararlanarak ulusal ve uluslararası pazarlarda tanıtmak.

Bu kapsamda başlangıç ürünü olarak belirlediğimiz “Antalya domatesi” için adeta bir tanıtım seferberliğine soyunduk. Öncelikle projenin içeriğini ve domatesi anlatan kitaplar hazırlandı. Antalya domatesini Türkçe, Almanca, Rusça tanıtan filmler hazırlandı, broşürler basıldı. “Antalya’nın güneşi, Antalya’nın domatesi” temasını işleyen magnet, anahtarlık gibi promosyon malzemeleri ile tanıtım faaliyetlerimizi destekliyoruz. Ulusal ve yerel radyo kanallarında Antalya domatesini tanıtıcı radyo spotları dönmeye başladı. Havayolu firmalarının yurtiçi ve yurtdışı uçuşlarında dağıtılan dergilerde “Product of Antalya: Domates” projesi yer alıyor. Üzerinde “Product of Antalya” logosu bulunan milyonlarca etiket, belirli kriterleri sağlayan üreticilerimizin domateslerine yapıştırılacak. Böylece hem Antalya’da üretilen domatesin marka değerine hem de Antalya markasının bilinirliğine katkı sağlayacağız.

Son olarak ATSO olarak stand açarak Antalya domatesini tanıttığımız Berlin Fruit Lojistica fuarında projemizin gördüğü yoğun ilgi bizi fazlasıyla memnun etti. Almanya’da Antalya üst markasının değeri zaten bir turizm destinasyonu olarak oldukça yüksek. Bu yüksek değeri ilk etapta kentimizde üretilen domates için kullandık. Önümüzdeki süreçte “Product of Antalya” projesini Antalya’nın başka ürünleri ve sektörleri için de hayata geçirmeyi planlıyoruz.”